Programi DKU

U sklopu projekta Tesla za društveno korisno učenje na Veleučilištu “Nikola Tesla” u Gospiću tijekom akademskih godina 2018./2019. i 2019./2020. provode se programi društveno korisnog učenja u okviru nekih kolegija. LAG Lika i Veleučilište prikupili su od zainteresiranih organizacija civilnog društva njihove potrebe, te rješavanje tih potreba odnosno problema, u okviru srodnih kolegija i uz mentorski nadzor nastavnika kroz zadatke dali studentima.

Studenti 3. godine ekonomike poduzetništva u ak.god. 2019./2020. sudjelovali su u projektu Tesla za društveno korisno učenje u sklopu kolegija Informacijski sustavi. Suradnja studenata je ostvarena sa organizacijom civilnog društva Udruga žena “Nit”. Nakon iskazane potrebe za izradom web stranica udruga, studentima je ponuđeno sudjelovanje u društveno korisnom učenju u sklopu navedenog kolegija. 90% studenata se javilo za sudjelovanje, podijeljeni su u 4 grupa, grupe su izrađivale stranicu za Udrugu žena “Nit” i na kraju semestra dobili smo 4 funkcionalne stranica između kojih je Udruga odabrala onu koja će postati njihovo službeno web mjesto.

Izrađene stranice za Udrugu žena “Nit”:

  1. http://www.dkug9.velegs-nikolatesla.hr/
  2. http://www.dkug10.velegs-nikolatesla.hr/
  3. http://www.dkug11.velegs-nikolatesla.hr/
  4. http://www.dkug12.velegs-nikolatesla.hr/

Aktivne stranice na domenama udruga:


Studenti 3. godine ekonomike poduzetništva u ak.god. 2018./2019. sudjelovali su u projektu Tesla za društveno korisno učenje u sklopu kolegija Informacijski sustavi. Suradnja studenata je ostvarena sa dvije organizacije civilnog društva i to Udrugom slijepih Ličko senjske županije i Udrugom Pavenka, nakon iskazane potrebe za izradom web stranica udruga, studentima je ponuđeno sudjelovanje u društveno korisnom učenju u sklopu navedenog kolegija. 90% studenata se javilo za sudjelovanje, podijeljeni su u 8 grupa, po 4 grupe su izrađivale stranicu za jednu udrugu i na kraju semestra dobili smo 8 funkcionalnih stranica između kojih su Udruge odabrale one koje će postati njihove službene web stranice.

Izrađene stranice za Udrugu Pavenka:

  1. http://www.dkug1.velegs-nikolatesla.hr/
  2. http://www.dkug2.velegs-nikolatesla.hr/
  3. http://www.dkug3.velegs-nikolatesla.hr/
  4. http://www.dkug4.velegs-nikolatesla.hr/

Izrađene stranice za Udrugu slijepih Ličko senjske županije:

  1. http://www.dkug5.velegs-nikolatesla.hr/
  2. http://www.dkug6.velegs-nikolatesla.hr/
  3. http://www.dkug7.velegs-nikolatesla.hr/
  4. http://www.dkug8.velegs-nikolatesla.hr/

Aktivne stranice na domenama udruga:

Udruga slijepih Ličko senjske županije

Udruga Pavenka

U sklopu projekta „Tesla” za društveno korisno učenje (Projekt) na kolegiju Poduzetničko planiranje i analiza, pod mentorstvom predmetne nastavnice i u suradnji ili koautorstvu s predmetnom nastavnicom Ivanom Arbanas, dipl. oec., predavač, studenti treće godine stručnog studija Ekonomika poduzetništva (u timovima ili u timu student-nastavnica), prema izraženim potrebama Udruga civilnog društva (Udruge), izrađuju poslovne planove i/ili analize za potrebe funkcioniranja i djelovanja sljedećih (5) udruga civilnog društva: Udruga za razvoj civilnog društva „Pokretač”, Korenica, Udruga žena „Nit”, Korenica, Udruga slijepih Ličko-senjske županije Udruga roditelja djece s poteškoćama u razvoju „Pčelice”, Gospić, Udruga „Prospero”, Gračac. Za pojedine Udruge izrađuje se i nekoliko poslovnih planova i analiza, a za jednu Udrugu je planirana realizacija planirane suradnje u sljedećoj akademskoj godini.

Obrađen je niz poslovnih slučajeva (mogućih poslovnih pothvata, timski rad studenti-nastavnik-udruga-studenti) od same ideje poslovnog pothvata, istraživanja tržišta i konkurencije do analize isplativosti poslovnog pothvata ili je izrađen poslovni plan za realizaciju planiranog projekta vezanog uz funkcioniranje Udruge, uz primjenu suvremenih tehnologija i istraživanje različitih izvora i podataka. Pri čemu je naglasak stavljen na primjenu teorijskih znanja na konkretne poslovne slučajeve i probleme te prepoznavanje specifičnosti ulaznih elemenata i načina strukturiranja i izrade predloženih poslovnih planova u sklopu projekta. Npr. ulazni elementi (o poduzetniku (investitoru), obilježja nabavnog i prodajnog tržišta, cijene, materijalni troškovi, potrebe za zaposlenima (struktura zaposlenih), pravni oblik poslovnog subjekta, tehničko-tehnološki elementi, lokacija, obrtna sredstava, osnovna sredstva, mogući izvori financiranja, prihodi, dobit ili gubitak te moguće opcije za količine proizvoda i način proizvodnje ili funkcioniranja poslovnog pohvata (isplativost) pa i samo istraživanje ulaznih parametara za izradu poslovnog plana (cijena, količina, utrošaka, troškova, prihoda) te način njihova strukturiranja u poslovnom planu ovise o temi i specifičnosti poslovnog pothvata te specifičnosti Udruge i njezina sadašnjeg i budućeg djelovanja, a što je ispitano kroz izrađene upitnike na koje su Udruge dostavile odgovore.

Detalje o projektu pročitati ovdje

Studenti 3. godine Cestovnog smjera u ak.god. 2018./2019. sudjelovali su u projektu Tesla za društveno korisno učenje u sklopu kolegija Prometna tehnika . Suradnja studenata je ostvarena sa HGSS Stanicom Gospić kroz mentorski program gdje su studenti učili nove vještine u GIS-u te iste vještine primejnjivali u izradi Sigurnosne karte južnog Velebita HGSS Stanice Gospić. Od studenata se očekivalo predznanje rada u sličnom programu te ozbiljnost u pristupu s obzirom da se radi o Sigurnoj karti. U nastavku iskustva i komentari studenata:

Kroz izradu karte, naučio sam raditi u programu QGIS, te sam na taj način proširio svoje znanje glede rada na računalu. Svidjelo mi se to što je atmosfera uvijek bila ležerna, bez ikakvog pritiska od strane voditelja projekta, te smatram da je to dobar način koji se zasniva na načelu “kad se radi, radi se..”. Svidjelo mi se i to koliko je Nikola i Mile imao strpljenja s nama, jer nam je neke stvari morao pokazati i više puta bez da mu je to predstavljalo problem. Smatram da se ovakve edukacije trebaju češće primjenjivati prije svega zbog druženja i stjecanja novih znanja što nam danas sutra može biti od velike koristi i drago mi je da smo mogli sudjelovati u takvom jednom projektu i pripomoći u izradi karte. 

Adam Matak (3. godina stručnog studija Cestovnog prometa)

Na Veleučilištu smo imali projekt koji se održavao u Hrvatskoj gorskoj službi spašavanja, pri tome smo mogli birati hoćemo li slušati vježbe iz jednog predmeta ili ćemo HGSS-u pomoći pri projektu. Projekt je bio crtanje karte kako bi olakšali  ljudima snalaženje u prirodi, naravno da sam izabrao sudjelovanje u projektu, jer crtanje karte nije nešto što ljudi mogu raditi svaki dan. Projekt je bio vrlo zanimljiv za izradu, ali je bilo također potrebno dosta koncentracije i ozbiljnosti da se projekt završi.
Tijekom projekta sam također i upoznao neki ljudi koji su nam pomno objasnili program u kojemu se ta sama karta crtala, bilo je tu i druženja i zezanja kako sami projekt ne bi bio monoton. Također smatram da bih ovakvih projekata na fakultetu trebalo biti što više, jer bi se studenti više zabavili, ne bi im bilo naporno ni raditi sami projekt, a uz to sve bi i puno toga naučili.
Samo iskustvo izrade karte nije bilo teško, samo je bilo potrebno malo pohvatati program, a dalje je bilo samo potrebno predati se projektu i malo mu vremena posvetiti. Uz iskustvo izrade karte također bi zahvalio mentorima projekta na tome što su nas naučili i korištenju novog programa, koji nam jednog dana može pomoći pri pronalasku novog posla.
Izrazito bih volio da se od ove godine pa nadalje počne uvoditi što više ovakvih projekata, ja sam student 3. godine i žao mi je što ovakvih projekata nije bilo više, da ubije svu monotoniju koja se pojavljivala.

Josip Ratković (3. godina stručnog studija Cestovnog prometa)

HGSS stanica Gospić u suradnji sa Veleučilištem Nikola Tesla dali su nam priliku da svoje učenje “iznesemo” iz zatvorenih zidova veleučilišta. To je po mome mišljenju jedan jako dobar potez od strane veleučilišta jer je radionica u stanici HGSS-a razbila monotoniju individualnog rada i samim time što nismo bili stalno u četiri zida veleučilišta probudilo je u nama želju za učenjem i stjecanjem novih pozitivnih iskustava koja će nam zasigurno pomoći u životu. Tijekom radionice razvili smo jednu posebnu vještinu a to je timski rad i uzajamnim pomaganjem jedni drugima olakšali smo put do cilja, odnosno do izrade karte koja će HGSS-u jednog dana pomoći spašavati živote.
Velika zahvala dr.sc. Nikoli Šimuniću i Mili Milkoviću koji su nam pomogli da ostvarimo navedeni projekt i nadam se da će ubuduće sve generacije imati mogućnost suradnje s HGSS-om, da sa svojim znanjem sudjeluju u spašavanju ljudskih života.

Marko Pavletić (3. godina stručnog studija Cestovnog prometa)

Iskustvo stečeno u projektu Tesla za društveno korisno učenje jedno je od kvalitetnijih iskustva koje nam je bilo ponuđeno sa studija Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću. Smatram da je takav oblik edukacije vrlo važan i bitan u smjeru stručnosti i razvijanja raznih vještina kod studenata. Gospodin dr.sc. Nikola Šimunić bio je vrlo profesionalan i komunikativan, objasnio nam je na osnovnoj razini program „Qgis “ u kojem smo izrađivali digitalnu kartu. Vrlo brzo smo stekli nove vještine i iskustva u radu, te jedna od mnogih prednosti je ta da smo kartu mogli izrađivati kod kuće. Smatram da bi veleučilište trebalo uvoditi što više projekata, jer je to bolji način učenja i stjecanja novih iskustava.

Luka Hodić (3. godina stručnog studija Cestovnog prometa)

Sudjelovanje u projektu Tesla za društveno korisno učenje jedno je od kvalitetnijih iskustava sa studija na veleučilištu Nikola Tesla u Gospiću. Od samog početka najave projekta, projekat je privukao našu pozornost, te zainteresiranost. Gospodin dr.sc. Nikola Šimunić uz svoju stručnost, zalaganje, te predanost radu pobliže nam je objasnio program u kojem se izrađuju digitalne sigurnosne karte (Qgis). Uz malo koncentracije i truda svi smo naučili osnove, te krenuli na „posao“, kroz prvih nekoliko radionica već su se vidjeli rezultati našeg rada, zatim smo krenuli raditi na vlastitim računalima u svojim kućama, tempo rada se povećao te se projektu brže nazirao kraj. Svi smo komunicirali sa gospodinom Šimunićem ako bi se ukazao neki problem kojeg nismo znali otkloniti, te bi on uvijek izašao u susret. Smatram da je to jedan od boljih oblika učenja, te da je potrebno više ovakvih projekata kroz studij. Navedeno društveno korisno učenje pomoglo mi je u razmišljanju i shvaćanju struke, stekao sam neki dojam kolektivnog rada u tzv. uredu. Projekat je bio jedno lijepo iskustvo koje će mi koristiti uvelike u daljnjem školovanju i životu.

Bruno Pajur (3. godina stručnog studija Cestovnog prometa)

Početkom petog semestra prof. Josip Burazer Pavešković predložio nam je mogućnost sudjelovanja u projektu za izradu digitalne karte, koja je odmah prikupila moju pozornost u želji za novim iskustvom i znanjem koje bih stekao ako budem sudjelovao u navedenom projektu.
Projekat se održavao u HGSS-u Gospić gdje nam je Gospodin dr.sc. Nikola Šimunić održavao predavanja o Qgis programu, pomoću kojeg izrađivala digitalna karta. U samom početku kartu smo izrađivali uz pomoć dr.Sc. Nikolu Šimunića koji nam je ujedno i pokazivao određene postupke za izradu i detaljne upute da se izbjegne nepravilan rad u samom programu kako bi mogli nastaviti kod kuće izradu karte. Moje mišljenje na digitalnu kartu je pozitivno zbog načina na koji funkcionira takva karta i omogučuje stvaranje karata s većim brojem slojeva koji koriste za različite projekcije karata na kojoj se nalaze gotovo i šumski putevi jasno zabilježeni kako bi u slučaju neke potrage šanse za dobrim rezultatima bile puno veće, smatram da je ova praksa povećala moj obzor i nadam se da će mi koristiti u daljnjem školovanju.

Jasmin Cah (3. godina stručnog studija Cestovnog prometa)

Na Veleučilištu Nikola Tesla u suradnji sa Hrvatskom gorskom službom spašavanja iz kolegija Prometna Tehnika sudjelovao sam u projektu pomodi izradnji karti za HGSS. Uz pomod mentora Nikole Šimunida I Mile Milkovida koji su nam objasnili sve nužno za izradu karti krenuli smo s radom. Sudjelovalo nas je 8 kolega i svaki od nas je dobio jedan dio zadatka tj. dio karte za izradu. Koristili smo program QGIS, koji je dosta kompliciran ,ali smo ga uspomod mentora i našeg rada savladali bez velikih problema. Također smo u prostorijama HGSS-a uvijek bili lijepo dočekani i imali smo sve što nam treba za rad na čemu se zahvaljujem svim članovima stanice Gospid. Mi smo bili prvi koji su radili ovaj projekt i bilo bi odlično kad bi idude generacije sudjelovale u ovakvim projektima jer se nauči dosta novih stvari koje de zatrebati u daljnjem školovanju i poslu.

Davor Maras (3. godina stručnog studija Cestovnog prometa)

Studenti 2. godine ekonomike poduzetništva u ak.god. 2018./2019. sudjelovali su u projektu Tesla za društveno korisno učenje u sklopu kolegija Poslovna organizacija. Suradnja studenata je ostvarena sa organizacijom civilnog društva i to Udrugom Majka Terezija. Nakon iskazane potrebe za izradom Sistematizacije radnih mjesta za Udrugu Majka Terezija, studentima je ponuđeno sudjelovanje u društveno korisnom učenju u sklopu navedenog kolegija. 94% studenata se javilo za sudjelovanje, podijeljeni su u 2 grupe i na kraju semestra dobili smo konačnu verziju Pravilnika za sistematizaciju radnih mjesta koja će postati službena sistematizacija Udruge.

Osnivač udruge Kultura i edukacija (UKE), Kruno Jošt, izrazio je potrebu UKE za prijevodom dokumentarnog filma “All Watched Over by Machines of Loving Grace”, part 1. “Love and Power” Adam Curtisa, kao koristan materijal u radu Udruge kojoj je cilj promicanje, razvitak i unapređenje razvoja transdisciplinarnih strategija u kulturi i održivom razvoju. Udruga sukladno ciljevima Udruge djeluje na području kulture, održivog razvoja i osobnog razvoja.

Budući se radi o zahtjevnom zadatku, govoreći o vještinama prevođenja materijala sa stranog jezika (ovdje engleski jezik) na materinji (hrvatski) jezik, za koji je potrebno vrlo dobro poznavanje engleskog jezika u vidu poznavanja gramatičkih struktura, vladanje određenim fondom vokabulara i ostalo, Udruga nije u mogućnosti samostalno odraditi isto, zbog nedostatka znanja i vještina u korištenju engleskog jezika.

Odabrani su studenti koji slušaju kolegij Poslovni engleski jezik IV na preddiplomskom stručnom studiju Ekonomika poduzetništva koji su stekli znatno predznanje o gramatičkim strukturama u englekom jeziku, koji vladaju povećim fondom vokabulara, koji su se već susretali s vještinom prevođenja kraćih tekstova s engleskog jezika na hrvatski, i obratno, kao dio silabusa kolegija Poslovni engleski jezik II i III.

Udruga kultura i edukcija – UKE je udruga vezana za razvitak i promicanje razvoja transdisciplinarnih strategija u kulturi i održivom razvoju, a djeluje na području kulture, održivog i osobnog razvoja.
Postoje mnoge definicije održivog razvoja, ali sve one u osnovi definiraju održivi razvoj kao cjelovit, ekonomski, socijali i kulturni razvoj koji je kompatibilan sa potrebom zaštite i poboljšanja okoliša. Obrazovanje vezano za održivi razvoj u izravnoj je funkciji zaštite okoliša, kao i društvenog i ekonomskog razvoja a samim time ima i lokalni, nacionalni, regionalni i globalni karakter istovremeno. Učenje stranih jezika je sve popularnije i potrebnije. Danas svaka obrazovna ustanova svim polaznicima nudi praktične i opuštene satove za što lakše svladavanje jezika. Po čemu je učenje njemačkog jezika drugačije i kako ga povezati sa potrebama projekta? Udruga UKE, sa svojim osnivačem Krunom Joštom ukazala je potrebu za prijevodom audio-vizualnog sadržaja sa njemačkog na hrvatski jezik. Današnje metode učenja jezika daleko su drugačije od klasičnih, nastava je prilagođena potrebama studenta (polaznika). Sudionici ovog projekta su studenti Poslovnog odjela Veleučilišta “Nikola Tesla” u Gospiću koji svojim znanjem i vještinama doprinose projektu Tesla za društveno – korisno učenje DKU. U dogovoru sa gospodinom Krunom Joštom studentima je dodijeljen zadatak prijevoda audio-vizulnog sadržaja sa njemačkog na hrvatski jezik. Prijevod je vezan za govor Sepp Holzera, farmera iz Lungaua. U svom govoru govoru Sepp Holzer, objašnjava principe permakulture i pokazuje kako ona može biti implementirana u male vrtove. Ovdje govorimo o društvenim vrijednostima, potrebama i interesima. Još kao dijete Holzer je pokazao izvanredno zanimanje za sve vrste bioloških procesa, vodeći eksperimente za sjeme i sadnju, prvo u sadnicama svoje majke, a kasnije u “Beißwurmboanling” izuzetno strmoj i neiskorištenoj zemlji na farmi svojih roditelja. Ti eksperimenti, zajedno sa njegovim preciznim opažanjem, posredovali su mu u mladosti s vrijednim uvidom u ekologiju. Ovim prijevodom studenti su također dobili uvid i znanje u ekologiju, te se upoznali sa novim pojmom permakultura.

Već duže vrijeme se malo poduzetništvo, socijalno poduzetništvo, te udruge civilnog društva prepoznaju kao pokretači gospodarske aktivnosti i razvoj boljitka i napretka društvene zajednice. Mala obiteljska poduzeća i poljoprivredna gospodarstva, kao i udruge civilnog društva koje pružaju socijalnu i gospodarsku pomoć pučanstvu, koji djeluju na području Ličko-senjske županije su važan čimbenik razvoja gospodarstva i napretka društvene zajednice. Veleučilište „Nikola Tesla“ u Gospiću i LAG LIKA prepoznali su potrebe edukacije za prepoznavanje tržišnih prilika razvoja gospodarstva šire društvene zajednice, te provedbu edukacije izrade poslovnih planova kao podlogu za uspješan razvoj i ostvarenje poslovnih, socijalnih i društvenih prilika Ličko-senjske županije.

Za mentorski program odabrani su studenti Veleučilišta „Nikola Tesla“ u Gospiću koji su upisani na kolegij Ekonomika poduzetništva s obzirom da su imali stečena pred znanja iz Osnova poduzetničke ekonomije. Već stečena znanja su o osnovnim poduzetničkim pojmovima (troškovi, prihodi, rashodi, financijski rezultat, ekonomičnost, profitabilnost, rentabilnost) koje je neophodno za sudjelovanje na mentorskom programu. Nadalje je potrebno prepoznavanje dobrih prilika, korisnosti timskog rada za društvenu zajednicu.

testni tekst

testni tekst